1 Kasım 2017 Çarşamba

Matematik Korkusu Nasıl Aşılır?

Matematiğe Karşı Korkunun Yenilmesi için Çocuklarda Uygulanması Gerekenler;
Yalnız ülkemizde değil dünyanın birçok yerinde eğitim çağındaki çocuklarda görülen bir durumdur matematik korkusu.
Uzun seneler süresince matematik korkusu üzerinde farklı düşünceler ve stratejiler geliştirilmiş olmakla birlikte bugüne dek herhangi bir sonuca ulaşılamadığı da aşikardır.
Matematiğin çocuklarda oluşturduğu tehlike ve negatif neticeları engellemek amacıyla yapılacak iki temel şey vardır;
Bunlardan bir tanesi matematiğe karşı edinilen korkunun kaynağının tespit edilmesinden geçiyor.
Matematik biliminde her geçen gün farklı gelişmeler ortaya çıkıyor ve bu gelişmeler eğitim ve öğretim yaşamına bir halde yansıtılmaya çalışılıyor. Uzmanların yegâne amacı matematik eğitimlerinin çocuklara nasıl ve hangi yollarla verilmesi üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Bu araştırmaların sonucunda erişilen ortak bir fikir ise matematiğe karşı oluşan olumsuzluklar ve yanlış tutumların çocuklarda 1. , 2. Ve 3. Sınıflarda meydana geldiğidir.
Bu sebepten dolayı çocuklara verilen matematik eğitiminin özellikle ilk sınıflarda çok muntazam ve düzeyli bir şekilde verilmesi gerekiyor. Çocuklara matematik dersi verilirken kullanılan içerik, yöntem ve araç gereçlerin özen ve titizlikle seçilmesi çocuklarda matematiğe karşı oluşabilecek olumsuzlukların ve korkunun giderilmesi için şarttır.
Matematikten Kim Korkar ki;
Çocukların matematik korkusunu yenmenin ve en başta bu korkunun oluşmaması için yapılması gerekenler arasında birde matematiğe karşı pozitif tutumları geliştirme yolları bulunmaktadır.
Eğitim çağındaki çocukların özelliklede ilk sınıflarda eğitim görenlerin birçoğunda matematik korkusu hata yaparım korkusu üzerine gelişme göstermektedir. Bu sebepten dolayı matematik etkinliklerinden uzak durmaktadırlar.
Matematik korkusu ile ilgili bir gözlem yapıldığında çocukların matematikle ilgili ilişkilerinin artması, bununla beraber matematiğe karşı duyulan korkunun ve olumsuzluklarında aynı oranda artış göstermesine sebebiyet vermektedir.
Öncelikle yapılması gerekenler içinde ilköğretim çağındaki çocukların seviyelerine göre matematik etkinliklerine tabi tutulması gerektiğidir.
Ayrıca öğretim görevlilerinin uzun ve sıkıcı matematik ödevlerinden uzak durmaları ve bunu çocuklar üzerinde uygulamamaları gerekmektedir. Bununla birlikte matematikle ilgili kavramlar öğretilmeye çalışılırken ezberletilmemeli ve bu kavramların nerden nasıl geldiği iyi bir şekilde kavratılmaya çalışılmalıdır.
Eğitim görevlileri öğrencilerin bulacağı farklı neticelerı kötülememeli öğrencilerin bulduğu bu sonuçları önemsemeli hatta öteki öğrencilere özendirmelidir. Matematiğin olumlu yanları öğrencilere anlatılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...