PROJE
ÖDEVLERİ
1) PROJE ÖDEVİ KONUSU:Altın oranın doğada, sanatta ve
mimaride örneklerle araştırılması ve sunulması.
a. Altın
oranın doğada, sanatta ve mimaride örneklerle nasıl kullanıldığını araştırınız.
b.
Sınıf karşısında Altın oranı özellikleriyle ve örneklerle anlatan bir sunum
hazırlayınız..
2) PROJE
ÖDEVİ KONUSU: Eski Ve Yeni Ölçme
Araçları/ Sizden eskiden kullanılan ama Atatürk devrimleri ile değiştirilen
ölçü aletlerini karşılaştırmanız istenmektedir.
- Eski ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
- Bu ölçü aletlerine karşılık gelen ve uluslar arası geçerliliği olan ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
- Eski ve yeni ölçü aletlerine ait resimler bulunuz.
- Bu ölçü aletlerinin ne işe yaradığını açıklayınız.
- Konu ile ilgili olarak aile büyüklerinden, öğretmenlerden, okul ve ilçe kütüphanesinden, internetten yazılı, sözlü ve resimli kaynak araştırmasında yararlanabilirsiniz.
- Önce Fibonacci'nin yaşam öyküsünü araştırın. Fibonacci, nasıl bir dönemde, nerede yaşamış? O çağda, ülkesinde bilim ne durumdaydı? Başka matematikçiler var mıydı? Onlar neler yapıyordu?
- Doğadaki geometriyi görmeye çalışın. Fotoğraflar çekin, veya dergilerden kestiğiniz resimleri projenizde kullanın. Aşağıdaki örnekleri inceleyin, daha başkalarını siz bulun.
Yolculuk :
Uçak: 40 YTL
Otobüs:20 YTL
Tren: 15 YTL
|
Eğlence (tek kişi)
Eğlence Parkı:4
YTL
Masa Tenisi : 3 YTL
Müzikli Ortam: 10
YTL
Spor Salonu: 7 YTL
|
Yemek ( Öğün)
Otel: 5YTL
Restoran( Lüks)
:25 YTL
Restoran ( ORT) :
15YTL
Kafe ( tost,poğaça
vb. ) : 2 YTL
|
Konaklama ( bir gün)
Pansiyon: 25 YTL
3 Yıldızlı Otel:
35 YTL
5 Yıldızlı Otel:
50 YTL
|
Gezilecek Yerler:
Müzeler: 4YTL
Tarihi Yerler: 7
YTL
Doğa Gezileri:
15YTL
Alış veriş
merkezi: 5 YTL
|
Hediyelik Eşyalar:
Resimler: 15YTL
Tabaklar: 10 YTL
Diğer : 3YTL
|
x
Eski ve yeni ölçü aletlerine ait
resimler bularak bunları büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz
hariç) kartonlara yapıştırılacaktır
HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı
ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.
3) PROJE
ÖDEVİ KONUSU:MATEMATİK GAZETESİ
Bu projede sizden istenen matematik ile
ilgili ilginç soruların,matematik ile ilgili karikatürlerin,matematik
bulmacasının,zeka bulmacasının,ünlü bir matematikçinin hayatının,matematik
tarihinin … gibi konuların bulunduğu bir gazete tasarlamanız istenmektedir. Çok
farklı ve herkesin dikkatini çekecek herkesin öğrenecek bir şeyinin bulunduğu
bir matematik gazetesi tasarlamalısın.
Bunun için öncelikle bir plan hazırlamalısın ve çok uzunca bir zaman araştırma
yapmalısın. Bu gazete okulun giriş bölümündeki panoda 10 sayfa olarak
sergileneceğinden Gazete büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç)
kartonlara yapıştırılacaktır
4) PROJE
ÖDEVİ KONUSU: Doğadaki matematik ve
fibonacci sayıları
·
Kelebekler - simetri, kanatlar üstünde daireler
·
Salyangoz – spiral
·
Çam kozalağı - spiral, Fibonacci dizisi
·
Ayçiçeği - spiral, Fibonacci dizisi
·
Enginar - spiral, Fibonacci dizisi
·
Örümcek ağları - aynı merkezli düzgün çokgenler
·
Yer mantarı - simetri, çemberler
·
Büyüme halkaları (ağaç gövdeleri) - aynı merkezli
çemberler
·
Samanyolu (ait olduğumuz gök adası) - spiral
·
Burçlar, yıldız kümeleri - açılar
·
Gezegenler, yıldızlar, ay, güneş - küre
·
Gezegenlerin yörüngeleri - değişik eğrilikteki
elipsler
·
Kar tanesi - altıgen
5) PROJE
ÖDEVİ KONUSU: Tangram
Tangramın tarihi ve çıkış
noktası araştırılacak. Oynama şekilleri ve ayrıntıları incelikleri öğrenilecek
ve rapor haline getirilecek. Değişik Tangram şekilleri ve bu Tangramın günlük
hayatta bir eşyaya uygulanması araştırılacak. ( ÖR: Tangram şeklinde bir masa)
Bulduğunuz
çeşitli tangram resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında ki açık
renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır
HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı
ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.
6) PROJE
ÖDEVİ KONUSU: Matematik
Tarih Şeridi
Tarihte matematik ile ilgili en önemli buluşları araştırınız. Bütün
buluşları uygun küçük resimlerle destekleyiniz. Bütün bu bilgileri kronolojik sıraya göre şerit
üzerine yerleştiriniz. 4. ve 5. sınıflarda bulunan tarih şeridinden
faydalanabilirsiniz. Şerit üzerindeki yazıların
okunaklı ve kalın yazılmasına dikkat ediniz.
7) PROJE ÖDEVİ KONUSU:Eski Sayılar/Eski
uygarlıkların kullandıkları sayı ve sistemlerin araştırılması.
1) Sayılar bulunmadan önce çoklukların
nasıl belirtildiğini araştırınız.
2)
İlk kullanılan sayıyı belirtiniz.
3) Sayıların gelişim basamaklarını yazınız
4) Eskiden kullanılan sayı sistemlerini
araştırınız.
5) Şimdiki kullandığımız 10’luk sayı
sistemini araştırınız.
Konuyla
ilgili bulduğunuz çeşitli resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında
ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır
HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı
ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.
8) PROJE
ÖDEVİ KONUSU: Arılar ve Hayvanlardaki
matematiksel beceriler/Peteklerin hangi geometrik şekle benzediklerinin ve bu
şeklin sağladığı avantajların araştırılması.Arı dışında geometrik şekiller
oluşturan hayvanların araştırılması
1)
Kısaca arılar ve arı türleri hakkında bilgi edininiz
2)
Bir arı kovanında ne kadar petek olur?Bunlardan ne kadar bal çıkar?
3)
Petekler hangi geometrik şekle benzerler.Bu geometrik şeklin özelliklerini
araştırınız.
4)
Geometrik olarak petekler kare şeklinde olsaydı bal miktarındaki değişim ne
yönde olurdu?
Konuyla
ilgili bulduğunuz çeşitli resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında
ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır
HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı
ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:SİMİT
SATIŞLARI/Okul
kantinindeki 30 günlük simit satışlarının belirlenip,ileriki satışlar için
tahmin yürütme.Simit satış grafiğinin çizilmesi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ: ÖDEV
SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1)Çalışma
taslağı oluşturunuz.
2)Simit satışlarının 30 günlük kaydını
tutunuz.
3)Kantin
görevlisi ile diyalog kurup yardım alınız.(çetele tutmasını anlatınız)
4)Çetele
ve simit sayısını belirten tablo yapınız.Günlük simit satışlarını gösteren
ayrıntılı grafik çiziniz.30 günlük simit satışlarının aritmetik ortalamasını ve
aralığını bulunuz.
5)Grafik
çiziminde milimetrik kağıttan yararlanabilirsin.
6)İleriki
zamanlar için simit satışları tahmininde bulununuz.
7)Kantindeki
simit satışlarının daha sağlıklı olması için neler yapılabilir?araştırınız.
8)BAŞARILAR
DİLİYORUM
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:SINIF İSTATİSTİKLERİ/Okulumuz
6-7-8.sınıf öğrencilerinin öncelikle kız-erkek sayılarının daha sonra tuttuğu
takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seç mek istediklerinin belirtildiği
tablo ve bu tabloya uygun grafiklerin her sınıf için ayrı ayrı çizilmesi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:
ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
2)Her sınıftaki kız ve erkek öğrenci
sayılarını bulunuz.Her sınıftaki öğrencilerin;tuttuğu takım,en sevdiği ders ve
hangi mesleği seçmek istediklerini çetele tutarak kaydediniz.
3)Önce her sınıftaki kız ve erkek öğrencileri
belirten grafiği çiziniz.
4)6-A dan başlamak üzere her sınıf için;
-En çok tutulan takımların
belirtildiği tablo ve grafiği
-En çok sevilen derslerin
belirtildiği tablo ve grafiği
-Seçtikleri mesleklerin belirtildiği
tablo ve grafiği ayrıntılı ve renkli kalemlerle çiziniz.
5)Elde ettiğiniz bilgilerle sınıfları
karşılaştırınız.
6)Bütün bu bilgileri rapor haline getirip
sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
7)BAŞARILAR DİLİYORUM.
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:MARKETLERİ
ARAŞTIRALIM/Temel gıda maddelerini(en az 5 tane) dört farklı marketteki
fiyatlarının karşılaştırılması.Bunların grafik ile izah edilerek en ucuz
marketin tespit edilmesi.
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ: ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
2)Karşılaştırmak istediğiniz gıdaları
belirleyin.Aynı markadan olmasına dikkat edin.
3)Bu gıdaların her marketteki fiyatlarını
belirten tablolar oluşturunuz.
4)Her gıdanın bu dört marketteki fiyatlarını
gösteren ayrıntılı bir grafik çiziniz.
5)Her gıdanın bu dört marketteki fiyatlarının
aritmetik ortalamasını ve fiyat aralığını bulunuz.
6)En ucuz ve en pahalı marketleri tespit
ediniz.Gıda maddelerine göre yorum yapınız.
7)Bütün bu bilgileri rapor haline getirip
sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
8)BAŞARILAR DİLİYORUM.
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:İSTATİSTİK/Türkiye süper
ligindeki takımların 6 hafta boyunca puan durumlarının tablolarının
çizilmesi.Her haftadaki maç sonuçlarının yazılıp haftanın maç başına düşen gol
ortalamasının hesaplanması.Her haftanın averaj bakımından en iyi ve en kötü 4er
takımın tespit edilmesi.
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ: ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
2)Ard
arda 6 haftalık puan cetvelini takip ediniz.
3)Her
haftanın tablosunu ve istenen bilgilerini sırasıyla yapınız.
4)Gazetelerden
bulacağınız resimlerle projenizi güzelleştirebilirsiniz.
5)Averajları
belirlerken tam sayılar konusundan faydalanınız.
6)Bütün
bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde
anlatınız.
7)BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU: Alan Okulunuza bir
voleybol sahası yapılacaktır. Sizden bunun için bir maliyet çıkarmanız
isteniyor. Maliyeti çıkarırken şunları düşünmeniz işinizi kolaylaştırabilir.
a.
Ne
büyüklükte bir alana ihtiyacımız var?
b.
Ne
gibi malzemeler almalıyız? (Boya, fırça, file, yer döşemesi v.b)
Malzemeleri
en ucuz nereden alabiliriz?
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:
ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1. Voleybol sahasının
boyutlarını araştırınız.
2. Voleybol sahasının nereye
yapılacağını belirleyiniz.
3. Neler satın alınması
gerektiğini saptayınız.(Boya, fırça, file, yer döşemesi v.b)
4. Malzemelerin nereden ve kaç
Yeni Türk Lirasına alınacağını belirleyiniz.
5. Maliyeti hesaplayınız.
6. Elde ettiğiniz bilgileri ve
yapılan hesaplamaları raporlaştırınız.
7. Yaptığınız çalışmanın
sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:CEBİR/Bilinmeyenin tarihi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ: ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
Sevgili öğrenciler bu projede sizden
cebirin tarihsel gelişimiyle ilgili bir araştırma yapmanız isteniyor.
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1)Yapacağınız çalışmanın zaman ve
iş takvimini yapınız ve bu takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız..
2)Araştırmanızda sizden şunlar
istenmektedir.
-Cebire neden ihtiyaç duyulduğu
-Cebir isminin nereden
geldiği
-Cebirin ilk defa ne zaman
ve kim tarafından kullanıldığı,
-Cebir’De bilinmeyene
neden x denildiği,
-Hangi bilimlerde cebir’in kullanıldığı
-Cebirin matematik bilimine
sağladığı kolaylıklar.
3)Araştırmanızı
raporlaştırınız.Topladığınız bilgileri hangi kitaplardan ya da
kaynaklardan(internet Sitesi…) aldığınızı gösteriniz.
4)Raporunuzda şekikl ve resimler
kullanabilirsiniz
5)Hazırladığınız raporu sınıfta
sunmak için öğretmeninizle görüşünüz.Size ayrılan sürede sunumunuzu bitirmek
için prova yapınız.
6) BAŞARILAR DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Eski
Ve Yeni Ölçme Araçları/ Sizden eskiden kullanılan ama Atatürk devrimleri ile
değiştirilen ölçü aletlerini karşılaştırmanız istenmektedir.
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
2.
Eski
ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
3.
Bu
ölçü aletlerine karşılık gelen ve uluslar arası geçerliliği olan ölçü
aletlerinin isimlerini belirtiniz.
4.
Eski
ve yeni ölçü aletlerine ait resimler bulunuz.
5.
Bu
ölçü aletlerinin ne işe yaradığını açıklayınız.
6.
Konu
ile ilgili olarak aile büyüklerinden, öğretmenlerden, okul ve ilçe kütüphanesinden,
internetten yazılı, sözlü ve resimli kaynak araştırmasında yararlanabilirsiniz.
7.
Çalışmalarınızın
sonunda mutlaka yararlanılan kaynakları gösteriniz.
8.
Dosyanıza
Performans Ödevi Kapağı yapınız. Örnek kapak dosya aşağıda verilmiştir. Bundan
yararlanabilirsiniz.
9.
Performans
ödevlerinizi bilgisayardan yazabileceğiniz gibi kalemle de yazıp
hazırlayabilirsiniz.
10.
Performans
ödevlerinizin aşağıda verilen değerlendirme ölçeği ile değerlendirileceğini
biliniz.
11.
Çalışmalarınızı
bir dosya haline getirip 5 Ocak 2005 tarihine kadar sınıf öğretmenine teslim
ediniz.
12.
Başarılar
dilerim…
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Asal
sayılar / Sizden asal sayıların
oluşumu ve çeşitleri hakkında rapor ve sunum hazırlamanız istenmektedir.
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
2
Asal
sayıların nasıl oluştuğunu ve özelliklerini araştırınız
3
1
den 100 e kadar olan asal sayıları yazınız.
4
Çalışmalarınızı
rapor halinde yazıp arkadaşlarınıza sunum yapınız.
5
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Bölünebilme
kuralları
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
6
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
.
7
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Çarpım
tablosunun hazırlanması
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1
Çalışma taslağını oluşturunuz.
………………………………….
2
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Gitmek
istediğiniz bir yerle ilgili açıklama yapıp, gezi programınızı hazırlayın. Gezi bütçesini oluşturunuz. Geziniz 2 gün konaklama yapacak şekilde oluşturun.
200 YTL niz olsun. Harcamalarınızı
aşağıdakilerden yararlanarak planlayınız
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
a.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
.
b.
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev
Konusu : Bu
çalışmada;
1. Bir kümeyi modelleriyle belirlemeniz.
2. Kümelerle birleşim ,kesişim,fark
işlemlerini modelleriyle açıklamanız.
3. Şema ve sembol kullanarak göstermeniz
beklenmektedir.
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
c.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
.
d.
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev
Konusu : Ege bölgesindeki
maden rezervlerini araştırınız/ Bu çalışmada;
1. Bir kümeyi modelleriyle belirlemeniz.
2. Kümelerle birleşim ,kesişim,fark
işlemlerini modelleriyle açıklamanız.
3.
Şema ve sembol kullanarak göstermeniz beklenmektedir.
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
2.
Konu ile ilgili bilgi toplayınız .(internet,
kütüphane ve kitaplardan yararlanabilirsiniz.)
3. Ege bölgesininbütün illerinde
(Afyon,Manisa,İzmir,Denizli,Kütahya,Uşak,Muğla,Aydın çıkarılan madenleri
araştırıp her il için bir küme oluşturunuz.
4.
Kümelerin eleman sayılarını sembol kullanarak nasıl gösterebilirsiniz.
5.
Ege bölgesinin illerinde (tercih ettiğiniz herhangi 3 ilde) çıkan madenler
için:
a-) Oluşturduğunuz
kümelerin ortak elemanları var mıdır? Bu ortak elemanları bu 3 kümeyi
kullanarak nasıl gösterebilirsiniz?
b-) Tercih ettiğiniz
3 ilde de çıkarılan tüm madenler nelerdir?Bu madenleri , bu 3 kümeyi de
kullanarak nasıl gösterebilirsiniz?
c-) Bu kümelerin
farklarını bulunuz.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev
Konusu : Sınıfınızın
tabanına halıflex döşenecektir. Halıflexin maliyetini hesaplayınız
.
Süresi :
Ödevin Veriliş
Tarihi:
YÖNERGE : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki
adımları izleyebilirsiniz
1.
Çalışmayı nasıl yapacağınızı planlayınız.
2.
Sınıfınızın alanını hesaplayınız
3.
Halıflexin metre kare fiyatını öğreniniz
4.
Faydalandığınız kaynakları çalışma sonunda belirtiniz.
5.
Çalışmalarınızı 7 gün içerisinde teslim ediniz.
Yaptığınız
araştırmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder