9 Mart 2018 Cuma

6.Sınıf Matematik Proje Ödev Konuları


                                                           PROJE ÖDEVLERİ


1)   PROJE ÖDEVİ KONUSU:Altın oranın doğada, sanatta ve mimaride örneklerle araştırılması ve sunulması.
a. Altın oranın doğada, sanatta ve mimaride örneklerle nasıl kullanıldığını araştırınız.
b. Sınıf karşısında Altın oranı özellikleriyle ve örneklerle anlatan bir sunum hazırlayınız..


2)         PROJE ÖDEVİ KONUSU: Eski Ve Yeni Ölçme Araçları/ Sizden eskiden kullanılan ama Atatürk devrimleri ile değiştirilen ölçü aletlerini karşılaştırmanız istenmektedir.

  1. Eski ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
  1. Bu ölçü aletlerine karşılık gelen ve uluslar arası geçerliliği olan ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
  1. Eski ve yeni ölçü aletlerine ait resimler bulunuz.
  1. Bu ölçü aletlerinin ne işe yaradığını açıklayınız.
  1. Konu ile ilgili olarak aile büyüklerinden, öğretmenlerden, okul ve ilçe kütüphanesinden, internetten yazılı, sözlü ve resimli kaynak araştırmasında yararlanabilirsiniz.
  1. Önce Fibonacci'nin yaşam öyküsünü araştırın. Fibonacci, nasıl bir dönemde, nerede yaşamış? O çağda, ülkesinde bilim ne durumdaydı? Başka matematikçiler var mıydı? Onlar neler yapıyordu?
  1. Doğadaki geometriyi görmeye çalışın. Fotoğraflar çekin, veya dergilerden kestiğiniz resimleri projenizde kullanın. Aşağıdaki örnekleri inceleyin, daha başkalarını siz bulun.

Yolculuk :
Uçak: 40 YTL
Otobüs:20 YTL
Tren: 15 YTL
Eğlence (tek kişi)
Eğlence Parkı:4 YTL
Masa Tenisi :  3 YTL
Müzikli Ortam: 10 YTL
Spor Salonu: 7 YTL

Yemek ( Öğün)
Otel:  5YTL
Restoran( Lüks) :25 YTL
Restoran ( ORT) : 15YTL
Kafe ( tost,poğaça vb. ) : 2 YTL

Konaklama ( bir gün)
Pansiyon: 25 YTL
3 Yıldızlı Otel: 35 YTL
5 Yıldızlı Otel: 50 YTL

Gezilecek Yerler:
Müzeler: 4YTL
Tarihi Yerler: 7 YTL
Doğa Gezileri: 15YTL
Alış veriş merkezi: 5 YTL


Hediyelik Eşyalar:
Resimler: 15YTL
Tabaklar: 10 YTL
Diğer : 3YTL



x


Eski ve yeni ölçü aletlerine ait resimler bularak bunları  büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır

HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.



            3)         PROJE ÖDEVİ KONUSU:MATEMATİK GAZETESİ

     Bu projede sizden istenen matematik ile ilgili ilginç soruların,matematik ile ilgili karikatürlerin,matematik bulmacasının,zeka bulmacasının,ünlü bir matematikçinin hayatının,matematik tarihinin … gibi konuların bulunduğu bir gazete tasarlamanız istenmektedir. Çok farklı ve herkesin dikkatini çekecek herkesin öğrenecek bir şeyinin bulunduğu bir matematik gazetesi  tasarlamalısın. Bunun için öncelikle bir plan hazırlamalısın ve çok uzunca bir zaman araştırma yapmalısın. Bu gazete okulun giriş bölümündeki panoda 10 sayfa olarak sergileneceğinden Gazete büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır


       4)              PROJE ÖDEVİ KONUSU: Doğadaki matematik ve fibonacci sayıları
·         Kelebekler - simetri, kanatlar üstünde daireler
·         Salyangoz – spiral
·         Çam kozalağı - spiral, Fibonacci dizisi
·         Ayçiçeği - spiral, Fibonacci dizisi
·         Enginar - spiral, Fibonacci dizisi
·         Örümcek ağları - aynı merkezli düzgün çokgenler
·         Yer mantarı - simetri, çemberler
·         Büyüme halkaları (ağaç gövdeleri) - aynı merkezli çemberler
·         Samanyolu (ait olduğumuz gök adası) - spiral
·         Burçlar, yıldız kümeleri - açılar
·         Gezegenler, yıldızlar, ay, güneş - küre
·         Gezegenlerin yörüngeleri - değişik eğrilikteki elipsler 
·         Kar tanesi - altıgen

5)         PROJE ÖDEVİ KONUSU:   Tangram
Tangramın tarihi ve çıkış noktası araştırılacak. Oynama şekilleri ve ayrıntıları incelikleri öğrenilecek ve rapor haline getirilecek. Değişik Tangram şekilleri ve bu Tangramın günlük hayatta bir eşyaya uygulanması araştırılacak. ( ÖR: Tangram şeklinde bir masa)
Bulduğunuz çeşitli tangram resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır
HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.





6)         PROJE ÖDEVİ KONUSU:   Matematik Tarih Şeridi
Tarihte matematik ile ilgili en önemli buluşları araştırınız. Bütün buluşları uygun küçük resimlerle destekleyiniz. Bütün bu bilgileri kronolojik sıraya göre şerit üzerine yerleştiriniz. 4. ve 5. sınıflarda bulunan tarih şeridinden faydalanabilirsiniz. Şerit üzerindeki yazıların okunaklı ve kalın yazılmasına dikkat ediniz.

7)      PROJE ÖDEVİ KONUSU:Eski Sayılar/Eski uygarlıkların kullandıkları sayı ve sistemlerin araştırılması.

1) Sayılar bulunmadan önce çoklukların nasıl belirtildiğini araştırınız.
         2) İlk kullanılan sayıyı belirtiniz.  
3) Sayıların gelişim basamaklarını yazınız
4) Eskiden kullanılan sayı sistemlerini araştırınız.
5) Şimdiki kullandığımız 10’luk sayı sistemini araştırınız.

Konuyla ilgili bulduğunuz çeşitli resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır

HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.



8)         PROJE ÖDEVİ KONUSU: Arılar ve Hayvanlardaki matematiksel beceriler/Peteklerin hangi geometrik şekle benzediklerinin ve bu şeklin sağladığı avantajların araştırılması.Arı dışında geometrik şekiller oluşturan hayvanların araştırılması

1) Kısaca arılar ve arı türleri hakkında bilgi edininiz
            2) Bir arı kovanında ne kadar petek olur?Bunlardan ne kadar bal çıkar?
            3) Petekler hangi geometrik şekle benzerler.Bu geometrik şeklin özelliklerini araştırınız.
            4) Geometrik olarak petekler kare şeklinde olsaydı bal miktarındaki değişim ne yönde olurdu?

Konuyla ilgili bulduğunuz çeşitli resimler varsa bunu büyük boy ders defteri ebadında ki açık renkli(beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır

HATIRLATMA: Hazırlayacağınız karton sayısı ne kadar fazla olursa alacağınız puanda o kadar artar.
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:SİMİT SATIŞLARI/Okul kantinindeki 30 günlük simit satışlarının belirlenip,ileriki satışlar için tahmin yürütme.Simit satış grafiğinin çizilmesi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                     ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
       1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
      2)Simit satışlarının 30 günlük kaydını tutunuz.
      3)Kantin görevlisi ile diyalog kurup yardım alınız.(çetele tutmasını anlatınız)
      4)Çetele ve simit sayısını belirten tablo yapınız.Günlük simit satışlarını gösteren ayrıntılı grafik çiziniz.30 günlük simit satışlarının aritmetik ortalamasını ve aralığını bulunuz.
      5)Grafik çiziminde milimetrik kağıttan yararlanabilirsin.
      6)İleriki zamanlar için simit satışları tahmininde bulununuz.
      7)Kantindeki simit satışlarının daha sağlıklı olması için neler yapılabilir?araştırınız.
      8)BAŞARILAR DİLİYORUM



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:SINIF İSTATİSTİKLERİ/Okulumuz 6-7-8.sınıf öğrencilerinin öncelikle kız-erkek sayılarının daha sonra tuttuğu takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seç mek istediklerinin belirtildiği tablo ve bu tabloya uygun grafiklerin her sınıf için ayrı ayrı çizilmesi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                                                ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
   1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
  2)Her sınıftaki kız ve erkek öğrenci sayılarını bulunuz.Her sınıftaki öğrencilerin;tuttuğu takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seçmek istediklerini çetele tutarak kaydediniz.
  3)Önce her sınıftaki kız ve erkek öğrencileri belirten grafiği çiziniz. 
  4)6-A dan başlamak üzere her sınıf için;
           -En çok tutulan takımların belirtildiği tablo ve grafiği
           -En çok sevilen derslerin belirtildiği tablo ve grafiği
           -Seçtikleri mesleklerin belirtildiği tablo ve grafiği ayrıntılı ve renkli kalemlerle çiziniz.
  5)Elde ettiğiniz bilgilerle sınıfları karşılaştırınız.
  6)Bütün bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
  7)BAŞARILAR DİLİYORUM.

 

6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:MARKETLERİ ARAŞTIRALIM/Temel gıda maddelerini(en az 5 tane) dört farklı marketteki fiyatlarının karşılaştırılması.Bunların grafik ile izah edilerek en ucuz marketin tespit edilmesi.
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                           ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
   1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
  2)Karşılaştırmak istediğiniz gıdaları belirleyin.Aynı markadan olmasına dikkat edin.
  3)Bu gıdaların her marketteki fiyatlarını belirten tablolar oluşturunuz.
  4)Her gıdanın bu dört marketteki fiyatlarını gösteren ayrıntılı bir grafik çiziniz.
  5)Her gıdanın bu dört marketteki fiyatlarının aritmetik ortalamasını ve fiyat aralığını bulunuz.
  6)En ucuz ve en pahalı marketleri tespit ediniz.Gıda maddelerine göre yorum yapınız.
  7)Bütün bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
  8)BAŞARILAR DİLİYORUM.

 





6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:İSTATİSTİK/Türkiye süper ligindeki takımların 6 hafta boyunca puan durumlarının tablolarının çizilmesi.Her haftadaki maç sonuçlarının yazılıp haftanın maç başına düşen gol ortalamasının hesaplanması.Her haftanın averaj bakımından en iyi ve en kötü 4er takımın tespit edilmesi.
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                              ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
        1)Çalışma taslağı oluşturunuz.
       2)Ard arda 6 haftalık puan cetvelini takip ediniz.
       3)Her haftanın tablosunu ve istenen bilgilerini sırasıyla yapınız.
       4)Gazetelerden bulacağınız resimlerle projenizi güzelleştirebilirsiniz.
      5)Averajları belirlerken tam sayılar konusundan faydalanınız.
      6)Bütün bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
      7)BAŞARILAR DİLİYORUM.

 
6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU: Alan Okulunuza bir voleybol sahası yapılacaktır. Sizden bunun için bir maliyet çıkarmanız isteniyor. Maliyeti çıkarırken şunları düşünmeniz işinizi kolaylaştırabilir.
a.     Ne büyüklükte bir alana ihtiyacımız var?
b.     Ne gibi malzemeler almalıyız? (Boya, fırça, file, yer döşemesi v.b)
Malzemeleri en ucuz nereden alabiliriz?
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                              ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
1.   Voleybol sahasının boyutlarını araştırınız.
2.   Voleybol sahasının nereye yapılacağını belirleyiniz.
3.   Neler satın alınması gerektiğini saptayınız.(Boya, fırça, file, yer döşemesi v.b)
4.   Malzemelerin nereden ve kaç Yeni Türk Lirasına alınacağını belirleyiniz.
5.   Maliyeti hesaplayınız.
6.   Elde ettiğiniz bilgileri ve yapılan hesaplamaları raporlaştırınız.
7.   Yaptığınız çalışmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz.



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE ÖDEVİ KONUSU:CEBİR/Bilinmeyenin tarihi
ÖDEVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                                ÖDEV SÜRESİ:
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ:
    Sevgili öğrenciler bu projede sizden cebirin tarihsel gelişimiyle ilgili bir araştırma yapmanız isteniyor.
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
                1)Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız..
               2)Araştırmanızda sizden şunlar istenmektedir.
                           -Cebire neden ihtiyaç duyulduğu
                           -Cebir isminin nereden geldiği
                           -Cebirin ilk defa ne zaman ve kim tarafından kullanıldığı,
                           -Cebir’De bilinmeyene neden x denildiği,
                          -Hangi bilimlerde cebir’in kullanıldığı
                         -Cebirin matematik bilimine sağladığı kolaylıklar.
              3)Araştırmanızı raporlaştırınız.Topladığınız bilgileri hangi kitaplardan ya da kaynaklardan(internet Sitesi…) aldığınızı gösteriniz.
              4)Raporunuzda şekikl ve resimler kullanabilirsiniz
              5)Hazırladığınız raporu sınıfta sunmak için öğretmeninizle görüşünüz.Size ayrılan sürede sunumunuzu bitirmek için prova yapınız.
             6) BAŞARILAR DİLİYORUM.
 



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Eski Ve Yeni Ölçme Araçları/ Sizden eskiden kullanılan ama Atatürk devrimleri ile değiştirilen ölçü aletlerini karşılaştırmanız istenmektedir.
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1.    Çalışma taslağını oluşturunuz.
2.    Eski ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
3.    Bu ölçü aletlerine karşılık gelen ve uluslar arası geçerliliği olan ölçü aletlerinin isimlerini belirtiniz.
4.    Eski ve yeni ölçü aletlerine ait resimler bulunuz.
5.    Bu ölçü aletlerinin ne işe yaradığını açıklayınız.
6.    Konu ile ilgili olarak aile büyüklerinden, öğretmenlerden, okul ve ilçe kütüphanesinden, internetten yazılı, sözlü ve resimli kaynak araştırmasında yararlanabilirsiniz.
7.    Çalışmalarınızın sonunda mutlaka yararlanılan kaynakları gösteriniz.
8.    Dosyanıza Performans Ödevi Kapağı yapınız. Örnek kapak dosya aşağıda verilmiştir. Bundan yararlanabilirsiniz.
9.    Performans ödevlerinizi bilgisayardan yazabileceğiniz gibi kalemle de yazıp hazırlayabilirsiniz.
10.  Performans ödevlerinizin aşağıda verilen değerlendirme ölçeği ile değerlendirileceğini biliniz.
11.  Çalışmalarınızı bir dosya haline getirip 5 Ocak 2005 tarihine kadar sınıf öğretmenine teslim ediniz.
12.  Başarılar dilerim…



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Asal sayılar / Sizden asal sayıların oluşumu ve çeşitleri hakkında rapor ve sunum hazırlamanız istenmektedir.
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1      Çalışma taslağını oluşturunuz.
2      Asal sayıların nasıl oluştuğunu ve özelliklerini araştırınız
3      1 den 100 e kadar olan asal sayıları yazınız.
4      Çalışmalarınızı rapor halinde yazıp arkadaşlarınıza sunum yapınız.
5      BAŞARILAR DİLİYORUM.






6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Bölünebilme kuralları
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz

6      Çalışma taslağını oluşturunuz.
.
7      BAŞARILAR DİLİYORUM.











6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Çarpım tablosunun hazırlanması
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1       Çalışma taslağını oluşturunuz.
………………………………….
2      BAŞARILAR DİLİYORUM.



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Gitmek istediğiniz bir yerle ilgili açıklama yapıp, gezi programınızı hazırlayın.  Gezi bütçesini oluşturunuz. Geziniz   2 gün konaklama yapacak şekilde oluşturun. 200 YTL niz olsun.  Harcamalarınızı aşağıdakilerden yararlanarak planlayınız


Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz

a.     Çalışma taslağını oluşturunuz.
.
b.    BAŞARILAR DİLİYORUM.



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Bu çalışmada;
1. Bir kümeyi modelleriyle belirlemeniz.
2. Kümelerle birleşim ,kesişim,fark işlemlerini modelleriyle açıklamanız.
3. Şema ve sembol kullanarak göstermeniz beklenmektedir.

Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
c.     Çalışma taslağını oluşturunuz.
.
d.    BAŞARILAR DİLİYORUM.





6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Ege bölgesindeki maden rezervlerini araştırınız/ Bu çalışmada;
1. Bir kümeyi modelleriyle belirlemeniz.
2. Kümelerle birleşim ,kesişim,fark işlemlerini modelleriyle açıklamanız.
3. Şema ve sembol kullanarak göstermeniz beklenmektedir.
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.    Çalışma taslağını oluşturunuz.
2.     Konu ile ilgili bilgi toplayınız .(internet, kütüphane ve kitaplardan yararlanabilirsiniz.)
     3.  Ege bölgesininbütün illerinde (Afyon,Manisa,İzmir,Denizli,Kütahya,Uşak,Muğla,Aydın çıkarılan madenleri araştırıp her il için bir küme oluşturunuz.
    4. Kümelerin eleman sayılarını sembol kullanarak nasıl gösterebilirsiniz.
    5. Ege bölgesinin illerinde (tercih ettiğiniz herhangi 3 ilde) çıkan madenler için:
a-) Oluşturduğunuz kümelerin ortak elemanları var mıdır? Bu ortak elemanları bu 3 kümeyi kullanarak nasıl gösterebilirsiniz?                                                              
b-) Tercih ettiğiniz 3 ilde de çıkarılan tüm madenler nelerdir?Bu madenleri , bu 3 kümeyi de kullanarak nasıl gösterebilirsiniz?
c-) Bu kümelerin farklarını bulunuz.





6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :
Ödev Konusu           : Sınıfınızın tabanına halıflex döşenecektir. Halıflexin maliyetini hesaplayınız
.
Süresi                       :
Ödevin Veriliş Tarihi:
YÖNERGE        : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.    Çalışmayı nasıl yapacağınızı planlayınız.
2.    Sınıfınızın alanını hesaplayınız
3.    Halıflexin metre kare fiyatını öğreniniz                     
4.    Faydalandığınız kaynakları çalışma sonunda belirtiniz.
5.    Çalışmalarınızı 7 gün içerisinde teslim ediniz.
Yaptığınız araştırmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...