1) Giriş (Input) : Gelen bilgilerin duyu organları vasıtası ile
algılanması ve beyne iletilmesidir.
2) İşlem (Entegrasyon) : Beyne iletilen bilginin kaydedilmesi,
organize edilmesi, anlaşılması ve işleme konulup yorumlanmasıdır. Bu aşamada bilgiyi sıraya koyma,
ilişkilendirme, soyutlama, organize etme işlemleri gerçekleşir.
3)Bellek (Depolama):
Anlaşılan bilgi tekrar
kullanılmak üzere
depo edilir. Bu depo
kendi içinde iyi
organize edilmiş, daha
önce oluşturulan
binlerce şema ve
haritalardan oluşan bir
kayıt arşividir.
4) Çıkış (Output): Beynin bilgiyi mesaj olarak hücrelere, kaslara,
dil ya da motor etkinlik alanlarına göndermesi sürecidir. Bir
anlamda işlenen bilginin kullanılmak üzere bilince gelmesidir.
Bu dört aşamalı süreci biraz
açarsak:
Öğrenmenin ilk basamağı
çevreden gelen uyarıcıları fark etmektir.
Bu işlem duyu organlarımız tarafından
gerçekleştirilir. Duyu organlarına gelen
uyarıcılar duyusal kayıt yoluyla sinir
sistemine iletilir. Örneğin sınıfta öğretmenin sesi (işitsel uyarıcı),
tahtada yazılı bir kelime ya da bir grafik (görsel uyarıcı) ilgili duyu organı tarafından fark edilir ve duyusal bir kayıt
oluşturulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder