13 Mart 2018 Salı

Uzak Doğu Ülkeleri Matematikte Neden Başarılı?

Dünyada OECD ülkeleri olarak bilinen ve dünya ekonomisinin %80 ini oluşturan 64 ülke arasında yapılan PİSA olarak ta bilinen uluslar arası öğrenci değerlendirme raporuna göre türkiye 15 yaş grubundaki öğrenciler arasında matematik sınav değerlendirmesin de 64 ülke arasında 45.sırada yer almaktadır.İlk 3 ülkeye baktığımızda çin kore ve japonya yı görmekteyiz.Bu ülkeler neden matematik derslerinde öğrencileri daha başarı hale getiriyorlar.O ülkedeki öğrenciler acaba doğuştan daha mı zeki olarak doğuyorlar ? elbetteki değil ama onların bir yöntemi var ki öğrenciler daha başarılı oluyor acaba nedir?O ülkelerdeki matematik eğitim ve öğretim yöntemlerine bakıldığında kullandıkları materyallarin daha fazla somut olduğu görülmektedir.Ayrıca en temel bilgilerin çok sağlam bir şekilde ve daha az konu işlenerek öğrendikleri görülmektedir.Bizim eğitim ve öğretim sistemimizde fazla konular ihtiva etmekle beraber öğrenci bir konuyu tam olarak öğrenmeden başka konuya geçmektedir.Bu durum matematik öğretmenlerinin bir eğitim yılı içinde biitirmesi gereken konuların fazla olması hasabiyle alıştırmaların az yapılarak konuların üst üste yığılması ile beraber bir kavram kargaşasına giren öğrencinin artık yılması hasabiyle hiç bir konuyu tam olarak öğrenmeden bir üst sınıfa geçmesiyle birlikte bilgilerin tam ve sağlıklı bir şekilde aklında kalmaması nedeniyle başarısızlık ortaya çıkmaktadır.Dolayısızla sözün özü öğrencilere daha az sağlam ve kalıcı bilgi vermemiz gerekiyor dolayısıyla öğrencilerde matematiği severek öğrenecek ve daha da başarılı olacaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...