.....................ORTAOKULU 2014 / 2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
1.DÖNEM MATEMATİK DERSİ ZÜMRE
ÖĞRETMENLERİ KURULU TOPLANTI
TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI TARİHİ
|
22 / 09 / 2014
|
TOPLANTI YERİ
|
KÜTÜPHANE
|
TOPLANTI SAATİ
|
12:00
|
TOPLANTIYA KATILANLAR
|
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ
|
GÜNDEM MADDELERİ:
- Açılış
ve yoklama.
- Yazman
seçimi
- Türk
Milli Eğitiminin genel amaçlarının okunması.
- Atatürk
İlke ve İnkılâplarının öğretim esaslarının okunması
- Bir
önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi.
- Eğitim öğretim
programının incelenerek ortak ders anlayışının ve ders işleyişinin
oluşturulması.
- Öğrencilerin
eğitim durumları ve çevre özellikleri.
- Ünitelendirilmiş
yıllık planların hazırlanması.
- Konuların
işlenişinde kullanılacak yöntem, teknik ve metotların belirlenmesi.
- Eğitim
öğretim yılında uygulanacak sınavların zamanlarının belirlenmesi.
- Öğrencilere
verilecek projelerin konusunun, verilme, toplanma ve değerlendirme
esaslarının belirlenmesi.
- Proje
konuları ve sınav sorularının hazırlanması için yapılan görev paylaşımı
- Dilek
ve temenniler.
TOPLANTI GÜNDEMİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ:
Matematik zümre
öğretmenleri toplantısı Hasan ÇELİK
başkanlığında başlatıldı.
Gündem gereği yapılan yoklamada tüm öğretmenlerin toplantıda hazır olarak
bulunduğu tespit edildi.
- Gülşah
GÖKÇE zümre başkanı tarafından yazman olarak seçildi.
- Zümre Başkanı Hasan ÇELİK tarafından 1739 sayılı kanunun okunarak
Türk Milli
3.
Eğitimin genel amaçları ve temel ilkeleri okundu.
- Matematik
Öğretmeni Hasan ÇELİK tarafından
2104 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim
esasları okundu. Atatürkçülük konularının işlenmesine yönelik olarak 2504
sayılı tebliğler dergisi incelendi. Derslerde Atatürk’ün yaşamının ve
bilime verdiği önemin özellikle matematiğe verdiği önemin ve getirdiği
yeniliklerin anlatılması kararlaştırıldı.
- Geçen
yıl zümre toplantılarında alınan kararların düzenli olarak uygulandığı ve
başarı yönünden olumlu bir sonuç alındığı açıkladı.Bu yıl 5.sınıflara konu
işleyişinin değiştiğini, derslerde buna dikkat edilmesi gerektiği
belirtildi.
- Eğitim
öğretim programı, yıllık ünitelendirilmiş plan doğrultusunda ortak ders
işleyişi ve ders anlayışı sağlanmıştır. Bunun devamı için sürekli bilgi
alışverişi (konu takibi ve eşzamanlılık için) ve kontrollü
işbirliğine gidilmesine; yazılı sınavların ortak yapılmasına karar
verilmiştir. Aynı işbirliği gerekli duyulduğunda diğer zümre
öğretmenleriyle de yapılmalıdır
- Öğrencilerin
çalışma, eğitim durumları ve çevre özellikleri göz önüne alınarak
“ilköğretim kurumu matematik ders Programı’nda yer alan hedef ve
davranışları dikkate alarak, ihtiyaç halinde “yetiştirme kursları” açmak
için velilerle işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.
- Öğretmen
kılavuz kitaplarından faydalanarak eğitim öğretim yılı başında zümre
öğretmenlerinin işbirliği ve zümre toplantı tutanağı doğrultusunda
ünitelendirilmiş yıllık planlar hazırlanmasına karar verildi.
- Matematik
Öğretmeni Hasan ÇELİK tarafından
matematik dersinde kullanılan teknikler tümevarım, tümdengelim, problem
çözme, anlatım, örnek olay ve soru cevap olarak sıralandı. Konular
işlenirken mümkün olduğunca ilgi çekici, günlük yaşamdan örneklerin
seçilmesine, alıştırmaların kolaydan zora doğru seçilmesine karar
verilmiştir.
Öğrencilerin mümkün olduğunca çok derse
katılımını sağlamak için öğrencilere daha çok söz verilmesi, uygulama ve
problem çözümlemenin arttırılması ve öğrencilerin çeşitli yollarla katılıma
teşvik edilmesine karar verilmiştir.
- Sınavlar
ilköğretim yönetmeliğinin belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına
göre yapılacaktır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında yapılacak olan
sınavların hem çoktan seçmeli hem de yazılı cevaplandırma (TEOG soruları
da baz alınarak) gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati
içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları
sınav kâğıtlarında belirtilerek, işlenen son konular ağırlıklı olmak üzere
son başa doğru azalarak hazırlanacak ve uygulanacaktır. Öğrencilere en az
bir hafta önceden sınav günü ve saati duyurulacak ve ölçme değerlendirme
sonuçları en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulacaktır. Bir dönem
boyunca tüm sınıflara 3 sınav yapılmasına karar verilmiştir.
- Projelerin
ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve
değişiklikler Y. K. tarafından okunarak proje konuları, öğrencilere
tebliği, toplanma süresi, projelerde istenen nitelikler ve puanlama tespit
edilmiştir. Proje ödevlerinin öğrencilere dağıtımının 1. Dönem
başında yapılıp, 2. dönem Nisan ayının son haftasında toplanmasına karar
verilmiştir.
Proje Değerlendirme Ölçeğinde yer verilecek kriterler
- Kapak
düzeni
- İçindekiler
sayfası
- İçerik
- Araştırmanın
niteliği (okuma, görsel, gözlem, sözlü yardımlar)
·
Akıl yürütme, neden sonuç ilişkileri
·
Fikirlerin iyi bir düzende sunumu
·
Görsel verilerin konuyla ilişkilendirilmesi, uygun yerlerde kullanılması
·
Dilin kullanımı (Türkçenin ve matematik dilinin doğru kullanımı)
·
Yararlanılan kaynaklar sayfası, kaynakların niteliği ve çokluğu
·
Öğretmenle birlikte yapılan çalışma takvimine bağlı kalma
12.
Proje görevleri zümre öğretmenlerince ortak hazırlanacaktır.
13.
Dilek ve temenniler bölümünde söz alan Matematik
Öğretmeni Hasari BOZKURT öğrencilerin başarısının artması için öğretmen-veli
işbirliğinin artması gerektiğini belirtti. Başka söz alan olmadığından Zümre
Başkanı Hasan ÇELİK 1.dönemin de
başarılarla geçmesini dileyerek toplantının son bulduğunu söyledi.
ALINAN KARARLAR:
1. Proje ve performans görevleri hakkında
gerekli bilgilerin yönergeler halinde öğrencilere bildirilmesine, bu konuda
sürekli bir öğretmen ve öğrenci işbirliği sağlanmasına karar verildi.
2. Yazılı sınavlarda ve derslerin
işlenişinde ortak bir eğitim anlayışının benimsenmesi açısından matematik zümre
öğretmenleri ve diğer zümrelerin öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına karar
verildi
3. Atatürkçülük konularının planlara ve
derslere yansıtılmasına karar verildi.
4. Kılavuz kitapta yer alan plan ve
yönergelere düzenli bir şekilde uyulmasına karar verildi.
5. Zümre öğretmenlerinin her konuda
yardımlaşabilmeleri ve fikir alışverişinde bulunabilmeleri açısından, internet
üzerinden haberleşmelerini sağlayan mail adreslerinin paylaşılmasına karar
verildi
6. Öğrencilere TEOG kursları
düzenlenmesine, etkili, programlı ders çalışma yöntemleri konusunda bilgiler
verilmesine karar verildi.
7. Proje görevlerinin değerlendirilmesinde
ölçeklerden yararlanılmasına karar verildi.
8. Öğrenci-veli-idare diyaloğunun mümkün
olduğu kadar etkili kullanılması gerektiğine karar verildi
9. Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde
belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılmasına karar verildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder