9 Mart 2018 Cuma

Zümre Toplantı Tutanakları


.....................ORTAOKULU  2014 / 2015   EĞİTİM-ÖĞRETİM  YILI  1.DÖNEM  MATEMATİK DERSİ  ZÜMRE  ÖĞRETMENLERİ  KURULU  TOPLANTI  TUTANAĞIDIR.

TOPLANTI  TARİHİ
22 / 09 / 2014
TOPLANTI  YERİ
KÜTÜPHANE
TOPLANTI  SAATİ
12:00
TOPLANTIYA  KATILANLAR
ZÜMRE   ÖĞRETMENLERİ

            GÜNDEM  MADDELERİ:
  1. Açılış ve yoklama.
  2. Yazman seçimi
  3. Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarının okunması.
  4. Atatürk İlke ve İnkılâplarının öğretim esaslarının okunması
  5. Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi.
  6. Eğitim öğretim programının incelenerek ortak ders anlayışının ve ders işleyişinin oluşturulması.
  7. Öğrencilerin eğitim durumları ve çevre özellikleri.
  8. Ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması.
  9. Konuların işlenişinde kullanılacak yöntem, teknik ve metotların belirlenmesi.
  10. Eğitim öğretim yılında uygulanacak sınavların zamanlarının belirlenmesi.
  11. Öğrencilere verilecek projelerin konusunun, verilme, toplanma ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.
  12. Proje konuları ve sınav sorularının hazırlanması için yapılan görev paylaşımı
  13. Dilek ve temenniler.

TOPLANTI  GÜNDEMİNİN  GÖRÜŞÜLMESİ:

 Matematik  zümre  öğretmenleri  toplantısı  Hasan ÇELİK  başkanlığında başlatıldı.
Gündem gereği yapılan yoklamada tüm öğretmenlerin toplantıda hazır olarak bulunduğu tespit edildi.
  1. Gülşah GÖKÇE  zümre başkanı tarafından yazman olarak seçildi.
  2.  Zümre Başkanı Hasan ÇELİK  tarafından 1739 sayılı kanunun okunarak Türk Milli
3.    Eğitimin genel amaçları ve temel ilkeleri okundu.
  1. Matematik Öğretmeni Hasan ÇELİK  tarafından 2104 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları okundu. Atatürkçülük konularının işlenmesine yönelik olarak 2504 sayılı tebliğler dergisi incelendi. Derslerde Atatürk’ün yaşamının ve bilime verdiği önemin özellikle matematiğe verdiği önemin ve getirdiği yeniliklerin anlatılması kararlaştırıldı.
  2. Geçen yıl zümre toplantılarında alınan kararların düzenli olarak uygulandığı ve başarı yönünden olumlu bir sonuç alındığı açıkladı.Bu yıl 5.sınıflara konu işleyişinin değiştiğini, derslerde buna dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.
  3. Eğitim öğretim programı, yıllık ünitelendirilmiş plan doğrultusunda ortak ders işleyişi ve ders anlayışı sağlanmıştır. Bunun devamı için sürekli bilgi alışverişi  (konu takibi ve eşzamanlılık için) ve kontrollü işbirliğine gidilmesine; yazılı sınavların ortak yapılmasına karar verilmiştir. Aynı işbirliği gerekli duyulduğunda diğer zümre öğretmenleriyle de yapılmalıdır
  4. Öğrencilerin çalışma, eğitim durumları ve çevre özellikleri göz önüne alınarak “ilköğretim kurumu matematik ders Programı’nda yer alan hedef ve davranışları dikkate alarak, ihtiyaç halinde “yetiştirme kursları” açmak için velilerle işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.
  5. Öğretmen kılavuz kitaplarından faydalanarak eğitim öğretim yılı başında zümre öğretmenlerinin işbirliği ve zümre toplantı tutanağı doğrultusunda ünitelendirilmiş yıllık planlar hazırlanmasına karar verildi.
  6. Matematik Öğretmeni Hasan ÇELİK  tarafından matematik dersinde kullanılan teknikler tümevarım, tümdengelim, problem çözme, anlatım, örnek olay ve soru cevap olarak sıralandı. Konular işlenirken mümkün olduğunca ilgi çekici, günlük yaşamdan örneklerin seçilmesine, alıştırmaların kolaydan zora doğru seçilmesine karar verilmiştir.
Öğrencilerin mümkün olduğunca çok derse katılımını sağlamak için öğrencilere daha çok söz verilmesi, uygulama ve problem çözümlemenin arttırılması ve öğrencilerin çeşitli yollarla katılıma teşvik edilmesine karar verilmiştir.
  1. Sınavlar ilköğretim yönetmeliğinin belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılacaktır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında yapılacak olan sınavların hem çoktan seçmeli hem de yazılı cevaplandırma (TEOG soruları da baz alınarak) gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları sınav kâğıtlarında belirtilerek, işlenen son konular ağırlıklı olmak üzere son başa doğru azalarak hazırlanacak ve uygulanacaktır. Öğrencilere en az bir hafta önceden sınav günü ve saati duyurulacak ve ölçme değerlendirme sonuçları en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulacaktır. Bir dönem boyunca tüm sınıflara 3 sınav yapılmasına karar verilmiştir.

  1. Projelerin ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve değişiklikler Y. K. tarafından okunarak proje konuları, öğrencilere tebliği, toplanma süresi, projelerde istenen nitelikler ve puanlama tespit edilmiştir. Proje ödevlerinin öğrencilere dağıtımının 1. Dönem  başında yapılıp, 2. dönem Nisan ayının son haftasında toplanmasına karar verilmiştir.

Proje Değerlendirme Ölçeğinde yer verilecek kriterler
  • Kapak düzeni
  • İçindekiler sayfası
  • İçerik
  • Araştırmanın niteliği (okuma, görsel, gözlem, sözlü yardımlar)
·         Akıl yürütme, neden sonuç ilişkileri
·         Fikirlerin iyi bir düzende sunumu
·         Görsel verilerin konuyla ilişkilendirilmesi, uygun yerlerde kullanılması
·         Dilin kullanımı (Türkçenin ve matematik dilinin doğru kullanımı)
·         Yararlanılan kaynaklar sayfası, kaynakların niteliği ve çokluğu
·         Öğretmenle birlikte yapılan çalışma takvimine bağlı kalma

12.     Proje görevleri zümre öğretmenlerince ortak hazırlanacaktır.
13.     Dilek ve temenniler bölümünde söz alan Matematik Öğretmeni Hasari BOZKURT öğrencilerin başarısının artması için öğretmen-veli işbirliğinin artması gerektiğini belirtti. Başka söz alan olmadığından Zümre Başkanı Hasan  ÇELİK 1.dönemin de başarılarla geçmesini dileyerek toplantının son bulduğunu söyledi.

         ALINAN KARARLAR:
1. Proje ve performans görevleri hakkında gerekli bilgilerin yönergeler halinde öğrencilere bildirilmesine, bu konuda sürekli bir öğretmen ve öğrenci işbirliği sağlanmasına karar verildi.
2. Yazılı sınavlarda ve derslerin işlenişinde ortak bir eğitim anlayışının benimsenmesi açısından matematik zümre öğretmenleri ve diğer zümrelerin öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına karar verildi
3. Atatürkçülük konularının planlara ve derslere yansıtılmasına karar verildi.
4. Kılavuz kitapta yer alan plan ve yönergelere düzenli bir şekilde uyulmasına karar verildi.
5. Zümre öğretmenlerinin her konuda yardımlaşabilmeleri ve fikir alışverişinde bulunabilmeleri açısından, internet üzerinden haberleşmelerini sağlayan mail adreslerinin paylaşılmasına karar verildi
6. Öğrencilere TEOG kursları düzenlenmesine, etkili, programlı ders çalışma yöntemleri konusunda bilgiler verilmesine karar verildi.
7. Proje görevlerinin değerlendirilmesinde ölçeklerden yararlanılmasına karar verildi.
8. Öğrenci-veli-idare diyaloğunun mümkün olduğu kadar etkili kullanılması gerektiğine karar verildi
9. Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılmasına karar verildi.

       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...