9 Mart 2018 Cuma

Şube Öğretmenler Kurulu Tutanakları


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1- AÇILIŞ VE YOKLAMA
Müdür Yardımcısı  M.Ersin BÖLEK’in başkanlığında, okulumuz öğretmenler odasında, 06.10.2016 tarihinde, saat 11.00’da Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.
Yapılan yoklamada  6-C  sınıfında derse giren bütün branş öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Yeni eğitim-öğretim yılının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.
2- SINIFIN GENEL  DURUMUNUN  DEĞERLENDİRİLMESİ
Sınıf rehber öğretmeni Hasan  ÇELİK  6-C  sınıfının genel olarak düzenli ve dinleme alışkanlığını edinmiş olduğunu ancak; sınıf seviyesinin  altında olan ve  başarısı düşük olan birkaç  öğrenci için neler  yapılması  gerektiği  konusunda  bilgi  alışverişinde  bulundu.  Zümre öğretmenlerinin ortak sınavlar yaparak sınıf seviyesini daha iyi ölçebileceğini belirtti.6-C sınıfında öğrenim gören öğrencilerin ekonomik, sağlık, beslenme, başarı ve davranış yönlerinden durumlarını tek tek ele almanın yararlı olacağı belirtildi.

3-BESLENME TEMİZLİK DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bazı öğrencilerin beslenme konusunda biraz dikkatsiz davrandığı, özellikle okula gelmeden önce yemek yemedikleri ve düzensiz beslendikleri gözlemlendi bu öğrencilerin velileriyle görüşülüp gerekli çalışmaların yapılması kararlaştırıldı.Ayrıca kolalı içeceklerin ve sağlıksız yiyeceklerin tüketilmemesi konusunda  bilgilendirilmesi gerektiği de vurgulandı.Ayrıca Günümüzde zararlı içeceklerin ilkokullara kadar indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda çok duyarlı olmaları gerektiği, periyodik olarak öğrencilerin uyarılıp aydınlatılmaları gerektiği görüşü ortaya çıktı.


4- SÜREKLİ RAHATSIZLIĞI OLAN ÖĞRENCİLERİN DURUMLARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfında sürekli rahatsızlığı bulunan Görkem KEREK adlı bir öğrencinin olduğu bu öğrencinin rahatsızlığı durumunda babasının numarasından acil olarak ulaşılması gerektiği vurgulandı.
5- KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN DURUMLARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunmamaktadır.
6-SINIFLARIN AKADEMİK BAŞARILARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfı Sınıf rehber öğretmeni Hasan  ÇELİK ; derste konuşma alışkanlıklarının azaltılması ve derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Sosyal Bilgiler öğretmeni Özcan KARAAĞAÇ 6-C  sınıfı nın düzenli ve uyumlu bir sınıf olduğunu, derslerine daha çok çalışarak daha da iyi olabileceklerini, bu noktada biz öğretmenlerin üzerine düşeni severek yapacaklarını belirtti.
7-SINIFTA ORTAYA ÇIKABİLECEK SORUNLARIN ORTAK ÇÖZÜM YOLLARININ BELİRLENMESİ
Sınıf Öğretmeni Hasan ÇELİK derse giren öğretmenlerin kendi dersinde oluşan olumsuz durumları tespit ederek diğer branş öğretmenlerinin de aynı sorunlarla karşılaşıp karşılaşmadığı konusunda bilgi alışverişinde bulunmaları konusunda bilgilendirerek neler yapılabileceğimiz noktasında ortak bir fikir alışverişinden sonra gerekli müdahalelerin yapılması gerektiği üzerinde duruldu.

8-SINIF İÇİ BAŞARILARININ ARTIRILMASI İÇİN ALINACAK TEDBİRLER
Türkçe  Öğretmeni Ayşe KARAKAŞ öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin irdelenmesi, araştırılması ve tespit edilmesi suretiyle problemin çözülebileceğini söyledi. Okuma yazması iyi olmayan öğrenciler konusunda elbirliğiyle çözüm yolları bulunması gerektiğini; durumu zayıf olan öğrencilerin incitilmeden, rencide edilmeden, uygun yöntem ve tekniklerle başarılı hale getirilmesi gerektiğini; öğrencilerin bilgi, davranış ve karakter açısından başarılı hale getirilmesinin birinci derecede hedefimiz olduğunu söyledi. Öğrencilerin başarısızlık nedenlerini öğrenci, öğretmen, veli ve okul idaresi dörtgeninde aramak gerektiğini, öğrencilerin güzel Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda anahtar olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz gerektiğini, bütün öğretmen arkadaşlarımızın gerekli gayreti gösterdiğine inandığını söyledi.
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni Mehtap AKTAŞ; başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti.


9-ŞUBE ÖĞRETMENLERİ ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ

Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.
10-DİLEK VE TEMENNİLER
Gündem maddeleri görüşüldü, Sınıf rehber öğretmeni Hasan  ÇELİK, dileklerinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak, başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim yapmak olduğunu söyledi; katılan bütün arkadaşlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti.
Toplantı Başkanı M.Ersin BÖLEK , 2015-2016 eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilere iyi geçmesi temennisi ile toplantıyı kapattı. Toplantıda  aşağıdaki kararlar alınmıştır.
                                            
                                                   ALINAN KARARLAR
1-      Öğrenci merkezli eğitim sistemi örnek alınarak öğrencilerin ders içi etkinliklerinin arttırılması sağlanacak.
2-      Öğrenmeyi öğretme ilkesi doğrultusunda öğrencilerin kütüphane, laboratuar gibi eğitim alanlarını daha fazla kullanmaları sağlanacak.
3-      Türkçeyi en iyi şekilde kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar kazandırılacak.
4-      Okul araç ve gereçlerini kullanma konusunda daha dikkatli davranılacak.
5-      Veli toplantıları belli aralıklarla yapılacak. Maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere gereken ilgi gösterilecek. Velilerin toplantıya katılmaları için gerekli aktivasyon sağlanacak.
6-      Derse geçmeden dikkatlerin toplanması ve motivasyonun sağlanması için ön konuşma yapılacak.
7-      Sosyal ve kültürel etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımlar yapılacak. Bu tür faaliyetler duyurulacak. Sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli olarak anlatılacak.
8-      Rehberlik ihtiyacı olan öğrenciler tespit edilerek okul rehber öğretmeni bilgilendirilecek.
9-      Yer yer test uygulamaları yapılacak.
10-  Öğrencilere planlı çalışmanın önemi anlatılacak. Ders çalışma programı için okul rehber öğretmeninde gerekli yardım istenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...