GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ
1- AÇILIŞ VE
YOKLAMA
Müdür Yardımcısı M.Ersin BÖLEK’in başkanlığında, okulumuz
öğretmenler odasında, 06.10.2016 tarihinde, saat 11.00’da Şube Öğretmenler
Kurulu toplantısı başladı.
Yapılan yoklamada 6-C sınıfında derse giren bütün branş
öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Yeni eğitim-öğretim yılının başarılı
ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.
2- SINIFIN GENEL DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sınıf rehber öğretmeni Hasan ÇELİK 6-C
sınıfının genel olarak düzenli ve
dinleme alışkanlığını edinmiş olduğunu ancak; sınıf seviyesinin altında olan ve başarısı düşük olan birkaç öğrenci için neler yapılması
gerektiği konusunda bilgi
alışverişinde bulundu. Zümre öğretmenlerinin ortak sınavlar yaparak
sınıf seviyesini daha iyi ölçebileceğini belirtti.6-C sınıfında öğrenim gören
öğrencilerin ekonomik, sağlık, beslenme, başarı ve davranış yönlerinden
durumlarını tek tek ele almanın yararlı olacağı belirtildi.
3-BESLENME TEMİZLİK DERS ÇALIŞMA
YÖNTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bazı öğrencilerin
beslenme konusunda biraz dikkatsiz davrandığı, özellikle okula gelmeden önce
yemek yemedikleri ve düzensiz beslendikleri gözlemlendi bu öğrencilerin
velileriyle görüşülüp gerekli çalışmaların yapılması kararlaştırıldı.Ayrıca
kolalı içeceklerin ve sağlıksız yiyeceklerin tüketilmemesi konusunda bilgilendirilmesi gerektiği de vurgulandı.Ayrıca
Günümüzde
zararlı içeceklerin ilkokullara kadar indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda
çok duyarlı olmaları gerektiği, periyodik olarak öğrencilerin uyarılıp
aydınlatılmaları gerektiği görüşü ortaya çıktı.
4- SÜREKLİ RAHATSIZLIĞI OLAN
ÖĞRENCİLERİN DURUMLARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfında
sürekli rahatsızlığı bulunan Görkem KEREK adlı bir öğrencinin olduğu bu
öğrencinin rahatsızlığı durumunda babasının numarasından acil olarak ulaşılması
gerektiği vurgulandı.
5- KAYNAŞTIRMA
ÖĞRENCİLERİN DURUMLARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunmamaktadır.
6-SINIFLARIN
AKADEMİK BAŞARILARININ GÖRÜŞÜLMESİ
6-C Sınıfı Sınıf rehber öğretmeni Hasan ÇELİK ; derste konuşma alışkanlıklarının
azaltılması ve derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli
ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için
öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını
bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci
merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz
hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu;
başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de
teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve
yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve
özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı
arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi
gerektiğini belirtti.
Sosyal Bilgiler öğretmeni
Özcan KARAAĞAÇ 6-C
sınıfı nın düzenli ve uyumlu bir sınıf
olduğunu, derslerine daha çok çalışarak daha da iyi olabileceklerini, bu
noktada biz öğretmenlerin üzerine düşeni severek yapacaklarını belirtti.
7-SINIFTA ORTAYA
ÇIKABİLECEK SORUNLARIN ORTAK ÇÖZÜM YOLLARININ BELİRLENMESİ
Sınıf Öğretmeni Hasan
ÇELİK derse giren öğretmenlerin kendi dersinde oluşan olumsuz durumları tespit
ederek diğer branş öğretmenlerinin de aynı sorunlarla karşılaşıp karşılaşmadığı
konusunda bilgi alışverişinde bulunmaları konusunda bilgilendirerek neler
yapılabileceğimiz noktasında ortak bir fikir alışverişinden sonra gerekli
müdahalelerin yapılması gerektiği üzerinde duruldu.
8-SINIF İÇİ
BAŞARILARININ ARTIRILMASI İÇİN ALINACAK TEDBİRLER
Türkçe Öğretmeni
Ayşe KARAKAŞ öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin irdelenmesi, araştırılması
ve tespit edilmesi suretiyle problemin çözülebileceğini söyledi. Okuma yazması
iyi olmayan öğrenciler konusunda elbirliğiyle çözüm yolları bulunması
gerektiğini; durumu zayıf olan öğrencilerin incitilmeden, rencide edilmeden,
uygun yöntem ve tekniklerle başarılı hale getirilmesi gerektiğini; öğrencilerin
bilgi, davranış ve karakter açısından başarılı hale getirilmesinin birinci
derecede hedefimiz olduğunu söyledi. Öğrencilerin başarısızlık nedenlerini
öğrenci, öğretmen, veli ve okul idaresi dörtgeninde aramak gerektiğini,
öğrencilerin güzel Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda
anahtar olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz
gerektiğini, bütün öğretmen arkadaşlarımızın gerekli gayreti gösterdiğine
inandığını söyledi.
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni Mehtap AKTAŞ;
başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti.
Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik
çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının
önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve
davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değindi. Öğrencilere kendi
kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi.
Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden en iyi şekilde yararlanılması
gerektiğini belirtti.
9-ŞUBE ÖĞRETMENLERİ
ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ
Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki
yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada
dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan
tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini
belirttiler.
10-DİLEK VE
TEMENNİLER
Gündem maddeleri görüşüldü, Sınıf
rehber öğretmeni Hasan ÇELİK,
dileklerinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak, başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve
İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim yapmak olduğunu söyledi; katılan
bütün arkadaşlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti.
Toplantı Başkanı M.Ersin
BÖLEK , 2015-2016 eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilere iyi
geçmesi temennisi ile toplantıyı kapattı. Toplantıda aşağıdaki kararlar alınmıştır.
ALINAN KARARLAR
1- Öğrenci merkezli
eğitim sistemi örnek alınarak öğrencilerin ders içi etkinliklerinin
arttırılması sağlanacak.
2- Öğrenmeyi öğretme
ilkesi doğrultusunda öğrencilerin kütüphane, laboratuar gibi eğitim alanlarını
daha fazla kullanmaları sağlanacak.
3- Türkçeyi en iyi
şekilde kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar
kazandırılacak.
4- Okul araç ve
gereçlerini kullanma konusunda daha dikkatli davranılacak.
5- Veli toplantıları
belli aralıklarla yapılacak. Maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere
gereken ilgi gösterilecek. Velilerin toplantıya katılmaları için gerekli
aktivasyon sağlanacak.
6- Derse geçmeden
dikkatlerin toplanması ve motivasyonun sağlanması için ön konuşma yapılacak.
7- Sosyal ve kültürel
etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımlar yapılacak. Bu tür
faaliyetler duyurulacak. Sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli
olarak anlatılacak.
8- Rehberlik ihtiyacı
olan öğrenciler tespit edilerek okul rehber öğretmeni bilgilendirilecek.
9- Yer yer test
uygulamaları yapılacak.
10- Öğrencilere planlı
çalışmanın önemi anlatılacak. Ders çalışma programı için okul rehber
öğretmeninde gerekli yardım istenecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder