12 Mart 2018 Pazartesi

Matematik Dersi Yıl sonu Zümre Tutanağı



...................ORTAOKULU   2015-2016  EĞİTİM  ÖĞRETİM YILI  SENE  SONU  MATEMATİK  DERSİ  ZÜMRE  ÖĞRETMENLER  KURULU  TOPLANTI  TUTANAĞI

  Toplantı  no                        :   3
Toplantı yeri                     :  
Toplantı tarihi                   :   20 / 06 /  2016
    Toplantıya katılanlar         :     

GÜNDEM:

1) Açılış   ve  yoklama.
2) Müfredatın değerlendirilmesi
3)Ders kesim raporları ve kazanım ve hedeflere ulaşma düzeyi
4)Matematik dersinin I.  ve II. Dönem  zümre  kararlarının  gözden  geçirilmesi, aksaklıklarının  tespiti  ve  giderilmesi  için alınacak  önlemlerin  belirlenmesi.
5)  Öğrencilerin  I.  ve II.  Döneme  göre  başarı  durumlarının  kıyaslanması, artış  ve  azalmalardaki  sebeplerin  araştırılması , bu  doğrultuda  değerlendirme  yapılması
6) 2016/ 2017  Eğitim – Öğretim yılı için oluşturulabilecek uygulamalar
7)  TEOG sınavına   ilişkin değerlendirmelerin yapılması, Kasım ve Nisan ayındaki TEOG sınavlarının                      karşılaştırılmalarının  yapılması,
8)  Ölçme ve değerlendirme esaslarının görüşülmesi.
9)  Dilek  ve  Temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1)      Sene sonu matematik zümre öğretmenleri toplantısı Zümre  Başkanı  başkanlığında başlatıldı. Gündem gereği yapılan yoklamada yukarda ismi olan matematik öğretmenlerinin toplantıda hazır olarak bulunduğu tespit edildi.
2)       Matematik  Öğretmeni , müfredatın işlenmesi ve konuların aktarılması hususunda öğrenci seviyesine yönelik dengeli bir eğitim anlayışı benimsediğini söyleyerek hızlı ilerlemek yerine gerekli görüldüğü durumlarda ilave ders yapılarak konuların tamamlamaya çalışıldığı.Fakat özellikle de havaların ısınmasından sonra bir çok öğrencinin çeşitli işlerde çalışmak üzere devamsızlık yaptığını söyledi.
Matematik  Öğretmeni  , konuların müfredata uygun olarak işlenip işlenmediği ve yetiştirilip yetiştirilmediği konusu üzerinde duruldu. Herhangi bir sınıfta konu eksiği kalmadığı görüldü.
Bütün zümre öğretmenlerinin belirlenen plan doğrultusunda ders kesim raporlarının, hedeflenen kazanımları zamanında bitirdiklerini beyan edildi.
Matematik Öğretmeni , Bu yıl 5,6,7.  Sınıflarda matematik müfredatı kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Yeni matematik müfredatı öğrencilerin bilişsel gelişimlerine uygun olup, müfredatın uygulanması açısından daha etkin olmuştur. Öğrenci merkezli ve etkinlik temelli bir yaklaşımı temel alan matematik programı bu müfredat ile daha başarılı bir şekilde uygulanmıştır.  8. Sınıflarda eski müfredat uygulanmış olup, konuların yoğun ve öğrencilerin bilişsel gelişimlerine uygun olmamasından dolayı, uygulamada zorluklar ile karşılaşılmıştır.
Matematik Öğretmeni     , 5. Sınıflarda kullanılan   Matematik  Ders Kitabı incelendiğinde; uygulamaya çok fazla yer verilmediği, konuların yüzeysel olarak geçiştirildiği görülmüştür. Hazırlanan kitap öğrencilerin problem çözmelerini geliştirme açısından yeterli değildir. Kitapta verilen problemler öğrencilerin ilgilerini çekmemekle beraber, bilişsel gelişimlerinin altındadır. Ders çalışma kitabı olmadığı için ders kitabındaki uygulama etkinlikleri yetersiz kalmıştır.
Matematik Öğretmeni  6. Sınıflarda  kullanılan   Matematik  Ders Kitabı  incelendiğinde, uygulamaya çok fazla yer verilmediği, konuların yüzeysel olarak geçiştirildiği görülmüştür. Hazırlanan kitap öğrencilerin problem çözmelerini geliştirme açısından yeterli değildir. Ders çalışma kitabı olmadığı için ders kitabındaki uygulama etkinlikleri yetersiz kalmıştır.
Matematik Öğretmeni  , 7. Sınıflarda kullanılan   Matematik Ders Kitabı  incelendiğinde, etkinlikleri uygulamanın çok zaman aldığı, öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği etkinlik ve uygulamaların bulunduğu görülmüştür. Kitaplarda bulunan alıştırmaların ve problemlerin çözümlerinin çok zaman aldığı, öğrencilerin bu tür durumlarda ilgilerinin dağıldığı, seçilen problem durumlarının öğrencilerin ilgisini çekmediği gözlenmiştir. Özellikle seçilen problemlerin çözümlerinin çok aşamalı olması ve problemde seçilen sayıların da çok büyük veya küsuratlı olması sonucunda, kazanımın kazanılmasından çok işlemler ile zaman kaybedilmesine neden olmuştur.
Matematik Öğretmeni   ,8. Sınıflarda kullanılan   Matematik Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı incelendiğinde, uygulamanın çok zaman aldığı, öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği etkinlik ve uygulamaların bulunduğu görülmüştür. Kitaplarda bulunan alıştırmaların ve problemlerin çözümlerinin çok zaman aldığı, öğrencilerin bu tür durumlarda ilgilerinin dağıldığı, seçilen problem durumlarının öğrencilerin ilgisini çekmediği gözlenmiştir. Sayılar ve cebir öğrenme alanında ders kitabında hata olduğu ve bu hataların kavram yanılgısına neden olduğu görülmüştür. TEOG programının uygulanması 8. Sınıflarda konu dağınıklığına ve bundan dolayı da uygulamada zorluklar ortaya çıkarmıştır.
3)      Matematik Öğretmeni ,  1. önem ve 2.dönem yapılmış olan zümre toplantı tutanaklarını okudu ve alınan kararların değerlendirilmesini yaptı. Alınan kararların bazı aksaklıklar haricinde sorunsuz olarak uygulandığını söyledi.
4)      Matematik  Öğretmeni  , öğrenci seviyelerinin orta seviyede olması sebebiyle derslerde bol soru çözmeye yönelik çalışmalar yapıldığını, bu nedenle konu olarak geri kalındığını, özellikle de başarısız öğrencileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapıldığından  dolayı planları tam olarak uygulamada sorunlar yaşadığını söyledi.Öğrencilerin konuları daha iyi anlayabilmesi için ek çalışmaların yapılması gerektiğini, Çünkü başarısızlığın temel sebebi olan soru çözme alışkanlığının yetersizliği,yapılan bu denemeler sayesinde bir nebze de olsa telafi edilmeye çalışılmıştır.
Zümre Başkanı   , gelecek yıl bu yıl ki aksaklıkların giderilmeye çalışılıp, başarının daha ileriye götürülmesini temenni ettiğini belirtti.
5)       Zümre öğretmenlerince 2016/2017 eğitim öğretim yılında matematik dersi için öğrencilerin akademik anlamda gelişmelerini, başarı seviyelerinin artması için bilimsel etkinliklere katılımlarda rehberlik edilmesi gerektiği vurgulandı. Öğrencileri Bu benim eserim projeleri için bilgilendirerek etkinlikler yapılmasının yararlı olacağı, 14 Mart Dünya Pi günü etkinliklerinin yapılması, Sınıflar arası veya sınıf içi matematik yarışmalarının düzenlenmesi gibi okullarda etkinlikler düzenlenebileceği vurgulandı.  
6)       Matematik Öğretmeni  , 1. TEOG sınavındaki Matematik soruları müfredata uygun olup, kazanım dışı soru sorulmamıştır. Sınav sorularının yayınlanan çalışma takvimi kazanım tablosu ile paralellik gösterdiği görülmektedir. Sınavda birinci üniteden 4, ikinci üniteden 16 soru sorulmuştur.
Matematik Öğretmeni  , 2. TEOG sınavı Matematik soruları müfredata uygun olup, kazanım dışı soru sorulmamıştır. Sınav sorularının yayınlanan çalışma takvimi kazanım tablosu ile paralellik gösterdiği görülmektedir. Matematik yazılısında soru dağılımlarında öngördüğümüz gibi geometri kazanımları ağırlıktaydı. Sınava genel olarak bakıldığında soruların kazanımlara uygun olduğu ve herhangi bir hata içermediği görülmektedir. Soruların yapısı itibarıyla görsel yorumlaması güçlü öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı. Sınav süresini doğru kullanmanın önemini öğrenciler matematik sorularıyla bir kez daha kavradılar. Dolayısıyla Öğrencilerin 1.TEOG sınavında, 2.TEOG sınavına göre daha fazla zorlandıklarından puanlarında doğal olarak düşüş yaşanmıştır.2. TEOG sınavında başarı yüzdeleri artmıştır.
Matematik Öğretmeni  , her sınıf düzeyinde sınavların olmasından dolayı çok yoğun bir çalışma içinde olduklarını belirtti. Halk eğitim bünyesinde açılan TEOG kursları ve okulumuz imkanları ile bu kurslarda yapılan deneme sınavları sayesinde henüz bir deneme dahi çözmeyen, yeni sınav sistemi hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan öğrencilerin deneyim kazandığını, sınavlara yönelik fobilerini yendiklerini belirtti.Bu hususta  velilerle sık sık görüşülüp,sınav hakkında bilgiler verildiğini , öğrencilerini sınava yönlendirmeleri konusunda tavsiyelerde bulunulduğunu dile getirdi.
Matematik Öğretmeni , TEOG sınavı soruları değerlendirildiğinde ders kitaplarının öneminin anlaşıldığı söylenerek önümüzdeki yıllarda TEOG sınavına yönelik çalışma yapacak öğretmenlerin ders kitabı ve geçmiş yılların sorularına öncelik vererek süre yettiğince çok çeşit soru çözdürmesi ve etkinlik yaptırması gerektiğine dikkat çekildi.
Matematik Öğretmenlerince 2. TEOG sınavında notların yükselmesine etki eden nedenler
1. Yetiştirme kurslarının faydası görülmüştür.
2. Başarılı öğrenciler ödüllendirilmesi diğer öğrencileri de teşvik etmiştir.
3. Geçmiş yıllara ait çıkmış sorular ve kazanım testlerinin çözülmesi faydalı olmuştur..
4. Veli ziyaretleri olumlu etki etmiştir.
5. İlk dönemde sınav stresi yaşayan öğrenciler ikinci kez karşılaştıkları sınav ortamında stres yaşamamışlardır.
6.Zümre Başkanı  , I. Dönemde ve  II. Dönemde matematik dersinden 3 yazılı yoklama  yaptığını, bunun yanı sıra 2584 sayılı tebliğler dergisinde yer alan ve ek olarak yapılan değişiklikler doğrultusunda proje görevleri ile derse katılım durumlarından puanlama yaptığını belirtti. Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapıldığını söyledi. Öğrencilere proje görevlerinin her aşamasında yardımcı olunduğunu,bu konuda sıkıntı yaşayan gruplarla sık sık görüşülüp fikir alışverişinde bulunulduğunu söyledi.
       7.Zümre Başkanı   , 2015-2016 eğitim öğretim yılının okulumuz adına genel olarak başarılı ve verimli bir yıl olduğunu söyledi.Yaşanan bazı olumsuzlukların  alınacak tedbir ve çalışmalarla yeni eğitim öğretim yılında en aza inmesi temennisinde olduğunu belirterek toplantıyı sona erdirdi.

ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULUNDA ALINAN KARARLAR

1.       Öğrenci merkezli ders anlayışı benimsenmesine ve örneklerin mümkün olduğu kadar günlük hayattan verilerek somutlaştırma yapılmasına karar verildi.
2.       Proje görevleri konusunda sürekli bir öğretmen ve öğrenci işbirliği sağlanmasına karar verildi.
3.       Yazılı sınavlarda ve derslerin işlenişinde ortak bir eğitim anlayışının benimsenmesi açısından matematik zümre öğretmenleri ve diğer zümrelerin öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına karar verildi.
4.       Bu eğitim öğretim yılı içinde karşılaşılan zorluklar tespit edilerek yeni eğitim öğretim yılında ön tedbirler alınmasına karar verildi.
5.       Öğrenci-veli-idare diyalogunun mümkün olduğu kadar etkili kullanılması gerektiğine karar verildi.
6.       Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılmasına karar verildi.
  1. Matematik öğretiminde öğrenci merkezli, pekiştireç, ödül-ceza yöntemlerini kullanarak, basitten karmaşığa, somuttan soyuta bir öğretim metodu izlenmesine devam edilmesi gerektiğine,
  2. Öğrenciye daha sabır ve anlayışlı tavırlar sergileyerek, yanlış yapmaktan korkmayan, özgüveni yüksek bireyler yetiştirmeye çabalanmasına,
  3. Ders işlenmesinde okulların imkanları doğrultusunda olabildiğince materyal, projeksiyon cihazı gibi dersi daha anlaşılır kılan faktörleri kullanmak gerektiğine,
  4. Konuların daha iyi anlaşılabilmesi için diğer branş öğretmenleriyle ve zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılmasına devam edilmesine,
  5. Yetiştirme kurslarında MEB Kazanım Değerlendirme testlerinin kullanılabileceğine,
  6. TEOG sınav hazırlığı yapan öğretmenlerin ders kitaplarındaki sorular ve geçmiş yıllarda çıkmış sorular üzerine yoğunlaşmalarının olumlu olacağına,
TEOG ile ilgili tüm değişikliklerin öğrencilere anında bildirilmesine ve bu konuda sürekli rehberlik çalışmalarının yapılmasına karar verildi.
  1. Öğrencilerin tatile girdikleri bu dönemde kitap okumaları yönünde teşvik edilmeleri gerektiğine karar
verildi.                 
                                                                                                                                                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matematik Geleceği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İster inanın ister inanmayın, matematik değişiyor. Ya da en azından matematiği günlük hayatımızın bağlamında kullanma şeklimiz değişiyor. ...