...................ORTAOKULU 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU
MATEMATİK DERSİ ZÜMRE
ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI
TUTANAĞI
Toplantı
no : 3
Toplantı yeri :
Toplantı tarihi : 20 / 06 / 2016
Toplantıya katılanlar :
GÜNDEM:
1)
Açılış ve yoklama.
2) Müfredatın
değerlendirilmesi
3)Ders
kesim raporları ve kazanım ve hedeflere ulaşma düzeyi
4)Matematik
dersinin I. ve II. Dönem zümre kararlarının
gözden geçirilmesi, aksaklıklarının tespiti ve
giderilmesi için alınacak önlemlerin belirlenmesi.
5)
Öğrencilerin I. ve II. Döneme göre başarı
durumlarının kıyaslanması, artış ve azalmalardaki
sebeplerin araştırılması , bu doğrultuda değerlendirme
yapılması
6)
2016/ 2017 Eğitim – Öğretim yılı için
oluşturulabilecek uygulamalar
7)
TEOG sınavına ilişkin değerlendirmelerin yapılması, Kasım ve
Nisan ayındaki TEOG sınavlarının karşılaştırılmalarının yapılması,
8)
Ölçme ve değerlendirme esaslarının görüşülmesi.
9)
Dilek ve Temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1) Sene sonu matematik zümre
öğretmenleri toplantısı Zümre Başkanı başkanlığında başlatıldı. Gündem
gereği yapılan yoklamada yukarda ismi olan matematik öğretmenlerinin toplantıda hazır olarak bulunduğu
tespit edildi.
2) Matematik
Öğretmeni , müfredatın işlenmesi ve konuların aktarılması
hususunda öğrenci seviyesine yönelik dengeli bir eğitim anlayışı benimsediğini söyleyerek
hızlı ilerlemek yerine gerekli görüldüğü durumlarda ilave ders yapılarak
konuların tamamlamaya çalışıldığı.Fakat özellikle de havaların ısınmasından
sonra bir çok öğrencinin çeşitli işlerde çalışmak üzere devamsızlık yaptığını
söyledi.
Matematik Öğretmeni , konuların müfredata uygun olarak işlenip
işlenmediği ve yetiştirilip yetiştirilmediği konusu üzerinde duruldu. Herhangi
bir sınıfta konu eksiği kalmadığı görüldü.
Bütün zümre öğretmenlerinin
belirlenen plan doğrultusunda ders kesim raporlarının, hedeflenen kazanımları
zamanında bitirdiklerini beyan edildi.
Matematik
Öğretmeni , Bu
yıl 5,6,7. Sınıflarda matematik
müfredatı kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Yeni matematik müfredatı
öğrencilerin bilişsel gelişimlerine uygun olup, müfredatın uygulanması
açısından daha etkin olmuştur. Öğrenci merkezli ve etkinlik temelli bir
yaklaşımı temel alan matematik programı bu müfredat ile daha başarılı bir
şekilde uygulanmıştır. 8. Sınıflarda
eski müfredat uygulanmış olup, konuların yoğun ve öğrencilerin bilişsel
gelişimlerine uygun olmamasından dolayı, uygulamada zorluklar ile
karşılaşılmıştır.
Matematik Öğretmeni , 5. Sınıflarda kullanılan Matematik Ders Kitabı incelendiğinde; uygulamaya çok
fazla yer verilmediği, konuların yüzeysel olarak geçiştirildiği görülmüştür.
Hazırlanan kitap öğrencilerin problem çözmelerini geliştirme açısından yeterli
değildir. Kitapta verilen problemler öğrencilerin ilgilerini çekmemekle
beraber, bilişsel gelişimlerinin altındadır. Ders çalışma kitabı olmadığı için
ders kitabındaki uygulama etkinlikleri yetersiz kalmıştır.
Matematik Öğretmeni 6. Sınıflarda kullanılan Matematik Ders Kitabı incelendiğinde, uygulamaya
çok fazla yer verilmediği, konuların yüzeysel olarak geçiştirildiği
görülmüştür. Hazırlanan kitap öğrencilerin problem çözmelerini geliştirme
açısından yeterli değildir. Ders çalışma kitabı olmadığı için ders kitabındaki
uygulama etkinlikleri yetersiz kalmıştır.
Matematik
Öğretmeni ,
7. Sınıflarda kullanılan Matematik Ders Kitabı incelendiğinde, etkinlikleri uygulamanın çok
zaman aldığı, öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği etkinlik ve uygulamaların
bulunduğu görülmüştür. Kitaplarda bulunan alıştırmaların ve problemlerin
çözümlerinin çok zaman aldığı, öğrencilerin bu tür durumlarda ilgilerinin
dağıldığı, seçilen problem durumlarının öğrencilerin ilgisini çekmediği
gözlenmiştir. Özellikle seçilen problemlerin çözümlerinin çok aşamalı olması ve
problemde seçilen sayıların da çok büyük veya küsuratlı olması sonucunda,
kazanımın kazanılmasından çok işlemler ile zaman kaybedilmesine neden olmuştur.
Matematik
Öğretmeni ,8. Sınıflarda kullanılan Matematik Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma
Kitabı incelendiğinde, uygulamanın çok zaman aldığı, öğrencilerin anlamakta
güçlük çektiği etkinlik ve uygulamaların bulunduğu görülmüştür. Kitaplarda
bulunan alıştırmaların ve problemlerin çözümlerinin çok zaman aldığı,
öğrencilerin bu tür durumlarda ilgilerinin dağıldığı, seçilen problem
durumlarının öğrencilerin ilgisini çekmediği gözlenmiştir. Sayılar ve cebir
öğrenme alanında ders kitabında hata olduğu ve bu hataların kavram yanılgısına
neden olduğu görülmüştür. TEOG programının uygulanması 8. Sınıflarda konu
dağınıklığına ve bundan dolayı da uygulamada zorluklar ortaya çıkarmıştır.
3) Matematik Öğretmeni , 1. önem ve 2.dönem yapılmış olan zümre
toplantı tutanaklarını okudu ve alınan kararların değerlendirilmesini yaptı. Alınan
kararların bazı aksaklıklar haricinde sorunsuz olarak uygulandığını söyledi.
4) Matematik Öğretmeni , öğrenci
seviyelerinin orta seviyede olması sebebiyle derslerde bol soru çözmeye yönelik
çalışmalar yapıldığını, bu nedenle konu olarak geri kalındığını, özellikle de
başarısız öğrencileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapıldığından dolayı planları tam olarak uygulamada
sorunlar yaşadığını söyledi.Öğrencilerin konuları daha iyi anlayabilmesi için
ek çalışmaların yapılması gerektiğini, Çünkü başarısızlığın temel sebebi olan
soru çözme alışkanlığının yetersizliği,yapılan bu denemeler sayesinde bir nebze
de olsa telafi edilmeye çalışılmıştır.
Zümre Başkanı , gelecek yıl
bu yıl ki aksaklıkların giderilmeye çalışılıp, başarının daha ileriye
götürülmesini temenni ettiğini belirtti.
5) Zümre öğretmenlerince 2016/2017 eğitim öğretim
yılında matematik dersi için öğrencilerin akademik anlamda gelişmelerini,
başarı seviyelerinin artması için bilimsel etkinliklere katılımlarda rehberlik
edilmesi gerektiği vurgulandı. Öğrencileri Bu benim eserim projeleri için
bilgilendirerek etkinlikler yapılmasının yararlı olacağı, 14 Mart Dünya Pi günü
etkinliklerinin yapılması, Sınıflar arası veya sınıf içi matematik
yarışmalarının düzenlenmesi gibi okullarda etkinlikler düzenlenebileceği
vurgulandı.
6) Matematik Öğretmeni , 1. TEOG sınavındaki Matematik soruları müfredata uygun olup, kazanım
dışı soru sorulmamıştır. Sınav sorularının yayınlanan çalışma takvimi kazanım
tablosu ile paralellik gösterdiği görülmektedir. Sınavda birinci üniteden 4,
ikinci üniteden 16 soru sorulmuştur.
Matematik Öğretmeni , 2. TEOG sınavı Matematik
soruları müfredata uygun olup, kazanım dışı soru sorulmamıştır. Sınav
sorularının yayınlanan çalışma takvimi kazanım tablosu ile paralellik
gösterdiği görülmektedir. Matematik yazılısında soru dağılımlarında
öngördüğümüz gibi geometri kazanımları ağırlıktaydı. Sınava genel olarak
bakıldığında soruların kazanımlara uygun olduğu ve herhangi bir hata içermediği
görülmektedir. Soruların yapısı itibarıyla görsel yorumlaması güçlü öğrencilerin
başarılı olabileceği bir sınavdı. Sınav süresini doğru kullanmanın önemini
öğrenciler matematik sorularıyla bir kez daha kavradılar. Dolayısıyla
Öğrencilerin 1.TEOG sınavında, 2.TEOG sınavına göre daha fazla
zorlandıklarından puanlarında doğal olarak düşüş yaşanmıştır.2. TEOG sınavında
başarı yüzdeleri artmıştır.
Matematik Öğretmeni , her sınıf düzeyinde sınavların
olmasından dolayı çok yoğun bir çalışma içinde olduklarını belirtti. Halk
eğitim bünyesinde açılan TEOG kursları ve okulumuz imkanları ile bu kurslarda
yapılan deneme sınavları sayesinde henüz bir deneme dahi çözmeyen, yeni sınav
sistemi hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan öğrencilerin deneyim
kazandığını, sınavlara yönelik fobilerini yendiklerini belirtti.Bu hususta velilerle sık sık görüşülüp,sınav hakkında
bilgiler verildiğini , öğrencilerini sınava yönlendirmeleri konusunda
tavsiyelerde bulunulduğunu dile getirdi.
Matematik Öğretmeni , TEOG sınavı soruları
değerlendirildiğinde ders kitaplarının öneminin anlaşıldığı söylenerek
önümüzdeki yıllarda TEOG sınavına yönelik çalışma yapacak öğretmenlerin ders
kitabı ve geçmiş yılların sorularına öncelik vererek süre yettiğince çok çeşit
soru çözdürmesi ve etkinlik yaptırması gerektiğine dikkat çekildi.
Matematik Öğretmenlerince 2. TEOG sınavında notların
yükselmesine etki eden nedenler
1. Yetiştirme kurslarının faydası görülmüştür.
2. Başarılı öğrenciler ödüllendirilmesi diğer
öğrencileri de teşvik etmiştir.
3. Geçmiş yıllara ait çıkmış sorular ve kazanım
testlerinin çözülmesi faydalı olmuştur..
4. Veli ziyaretleri olumlu etki etmiştir.
5. İlk dönemde sınav stresi yaşayan öğrenciler
ikinci kez karşılaştıkları sınav ortamında stres yaşamamışlardır.
6.Zümre Başkanı ,
I. Dönemde ve II. Dönemde matematik
dersinden 3 yazılı yoklama yaptığını, bunun
yanı sıra 2584 sayılı tebliğler dergisinde yer alan ve ek olarak yapılan
değişiklikler doğrultusunda proje görevleri ile derse katılım durumlarından
puanlama yaptığını belirtti. Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen
ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapıldığını söyledi. Öğrencilere proje
görevlerinin her aşamasında yardımcı olunduğunu,bu konuda sıkıntı yaşayan
gruplarla sık sık görüşülüp fikir alışverişinde bulunulduğunu söyledi.
7.Zümre
Başkanı ,
2015-2016 eğitim öğretim yılının okulumuz adına genel olarak başarılı ve
verimli bir yıl olduğunu söyledi.Yaşanan bazı olumsuzlukların alınacak tedbir ve çalışmalarla yeni eğitim
öğretim yılında en aza inmesi temennisinde olduğunu belirterek toplantıyı sona
erdirdi.
ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULUNDA ALINAN KARARLAR
1. Öğrenci merkezli ders anlayışı
benimsenmesine ve örneklerin mümkün olduğu kadar günlük hayattan verilerek
somutlaştırma yapılmasına karar verildi.
2. Proje görevleri konusunda sürekli
bir öğretmen ve öğrenci işbirliği sağlanmasına karar verildi.
3. Yazılı sınavlarda ve derslerin
işlenişinde ortak bir eğitim anlayışının benimsenmesi açısından matematik zümre
öğretmenleri ve diğer zümrelerin öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına karar
verildi.
4. Bu eğitim öğretim yılı içinde
karşılaşılan zorluklar tespit edilerek yeni eğitim öğretim yılında ön tedbirler
alınmasına karar verildi.
5. Öğrenci-veli-idare diyalogunun
mümkün olduğu kadar etkili kullanılması gerektiğine karar verildi.
6. Sınavların ilköğretim
yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılmasına
karar verildi.
- Matematik öğretiminde öğrenci
merkezli, pekiştireç, ödül-ceza yöntemlerini kullanarak, basitten
karmaşığa, somuttan soyuta bir öğretim metodu izlenmesine devam edilmesi
gerektiğine,
- Öğrenciye daha sabır ve anlayışlı
tavırlar sergileyerek, yanlış yapmaktan korkmayan, özgüveni yüksek
bireyler yetiştirmeye çabalanmasına,
- Ders işlenmesinde okulların
imkanları doğrultusunda olabildiğince materyal, projeksiyon cihazı gibi
dersi daha anlaşılır kılan faktörleri kullanmak gerektiğine,
- Konuların daha iyi anlaşılabilmesi
için diğer branş öğretmenleriyle ve zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılmasına
devam edilmesine,
- Yetiştirme kurslarında MEB Kazanım
Değerlendirme testlerinin kullanılabileceğine,
- TEOG sınav hazırlığı yapan
öğretmenlerin ders kitaplarındaki sorular ve geçmiş yıllarda çıkmış
sorular üzerine yoğunlaşmalarının olumlu olacağına,
TEOG ile ilgili tüm
değişikliklerin öğrencilere anında bildirilmesine ve bu konuda sürekli
rehberlik çalışmalarının yapılmasına karar verildi.
- Öğrencilerin
tatile girdikleri bu dönemde kitap okumaları yönünde teşvik edilmeleri
gerektiğine karar
verildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder